برخی از نمایندگان مجلس در حالی به بهانه کمبود معلم ، به دنبال طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش آن هم پنج ماه پس از رای اعتماد به صحرایی و در ماه دوم سال تحصیلی هستند که اردیبهشت ماه امسال رهبر معظم انقلاب به صراحت از فقدان ثبات مدیریتی در این وزارتخانه راهبردی انتقاد کردند.
نهم خرداد ماه امسال نمایندگان مجلس به رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد دادند تا سکان این وزارتخانه را که اقدامات آن آحاد جامعه را در بر می گیرد، در دست گیرد اما پس از گذشت ۵ ماه از این رای اعتماد، برخی نمایندگان طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی را دنبال می کنند، موضوعی که بیش از آنکه راهگشا و حل کننده مشکلات نظام آموزش عمومی کشور باشد، به بیثباتی مدیریتی در وزارت آموزش و پرورش دامن میزند.
وزارت آموزش و پرورش هم از نظر نهاد تعلیم عمومی و هم از جایگاه پایه گذاری تعالی جامعه جایگاه رفیعی در ساختار جمهوری اسلامی ایران دارد که قابل قیاس با هیچ یک از وزارتخانه های فرهنگی و آموزشی نیست؛ این مهم بارها در دهه های گذشته مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و روسای جمهور و سایر قوا بوده است و همگان اذعان داشته اند که مسیر اصلاح و پیشرفت جامعه از مدارس کشور می گذرد و به هر اندازه که معلم و آموزش عمومی ارزش و اهمیت داده شود، می توان بزرگترین سرمایه گذاری اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی را برای دهه های بعد شاهد بود.
با همین رویکرد وزیر کنونی آموزش و پرورش برنامه های پیشنهادی خود را برای اصلاح روندها و فرآیندها و ارتقای نظام آموزش کشور در جریان کسب رای از مجلس به وکلای ملت ارایه کرد و توانست آنان را با خود همراه کند.
کمتر از یک ماه قبل از این رای اعتماد. رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور با انتقاد از بیثباتی در مدیریت آموزش و پرورش گفته بودند: «دستگاه به این عظمت با تغییر مداوم وزیر، ضربه میخورد؛ بخصوص اینکه تغییر وزیر گاهی تغییر معاونان، مدیران میانی و حتی مدیران مدارس را هم درپی میآورد.»